از پیستون موتور خودرو خود چه می دانید؟

پیستون دمپایی گوشه ای از دامنه را بریده و تنها سطوحی را که در جلو و پشت دیواره سیلندر قرار دارا‌هستند باقی می پیستون تبریز در تهران گذارد. 4. لازم به ذکر است بر روی پکینگ (p03)، دو گاید در دو طرف وجود دارااست که گاید (G03) به آن دو به جهت مرکز نگه داشتن قطعه و مراقبت از سیلندر امداد می رساند. مسافت سیلندر و پیستون را که به عبارتی لقی پیستون میگویند روغن لبریز می کند که حرکت راحتتر پیستون را به یار دارد. به عبارتی طور که در بخش قبل تفسیر دیتا شد، تقسیم بندی حلقه بر مبنای کارکرد و همچنین محل قرارگیری شکل می گیرد. سایز پیستون به نوع ای در لحاظ گرفته شده تا کمترین میزان لقی در گژن پین و همچنین در بوش (ویا سیلندر) را داشته باشد. قوانین و مقررات ارسال نگرش در زومیت را مطالعه کرده و آن‌ها را میپذیرم. عملکرد پیستون در اتومبیل همین میباشد که به تیتر یک پلاگین متحرک در سیلندر عمل کرده و نصیب پایینی گوشه و کنار احتراق را تشکیل دهد. بعد از آن بوسیله غلاف منحصر به پیچ های شاتون ضربه های ملایمی را وارد کرده و شاتون را همپا پیستون بیرون آورید. یک عدد از همین تجهیزات حیاتی اتومبیل ، پیستون خودرو میباشد که می تواند براساس مکانیزم طراحی شده انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل نموده و در نهایت همین حرکت، به چرخها و به رخ حرکت چرخشی منتقل بوش پیستون تبریز میشود. میل لنگ این حرکات رفت و برگشتی را به حرکت دورانی تبدیل میکند. این حوزه‌ است که اکثر توسعه و گسترش می یابد و بنابراین از قسمت زیر پیستون یک مخروط به داخل ساخت می شود تا مسافت بیشتری دربین این تاج و حلقه پیستون در اطراف تراز بالا ایجاد شود. تقریباً تمامی پیستون های مدرن حیاتی دریچه ای هستند که مسافت ای را در اطراف دریچه ها در بالای ضربه پیستون ایجاد می کند. حوزه‌ دیواره استوانه ای بالای رینگ فشاری، به وسیله رینگ ها جاروب نمی شود و بدین ترتیب ساییدگی کمتری را متحمل می شود. رینگ ها در همین میان، نقشی کلیدی ایفا می کنند. لازم به ذکر است در زمان تولید شیار، شیار عمودی را یه خرده مایل تولید می نمایند تا سیلندر، در گیر خط اتادگی نشود. پس بایستی پیستونی به شدت پهن و بزرگ اهمیت شاتونی دوچندان بلند داشته باشند تا بتوانند قدرت دوچندان متعددی را ساخت نمایند . شیار در دست گرفتن روغن دارای سوراخ هایی میباشد که می تواند روغن مازاد را به راحتی به درون میل لنگ تخلیه کند. برای دوری از زدن پیستون در بسیاری از موتور ها از پیستون هایی به کار گیری می شود که گژن پین آنها اندکی خارج از مرکز است.این بیرون از مرکزی به طرف دامنه پیستون هست که منزله تراز فشار گیر مهم (شکل 10) عمی می کند. آلومینیوم کانادایی پس از تست به نحوه اسپکتروفتومتری، قالبگیری شده و در وزنهای یکسان و در بعدها دقیق حیاتی تلرانس 0/005 میلیمتر ماشینکاری دقیق می شود و آنگاه به نحوه سرد روکشکاری قلع انجام می شود، عاقبت اینکار پیستونی اهمیت بعد ها ظریف بوده که بر اثر حرارت تغییر‌و تحول سایز نمی دهد روکش قلع سبب کمتر اصطکاک و خوردگی شده و طول قدمت پیستون را افزایش می دهد. رینگ های فشاری به طور معمول از چدن جامد ساخته می شوند و فشار خارجی را به دیواره سیلندر وارد می کنند. فشار اعمال شده خارجی فشاری می باشد که گازهای احتراق بر بر روی رینگ پیستون وارد آورده و منجر انبساط آن می­شوند. اساسی اضافه نمودن درصدی سیلیکون به آلومینیم ( حدود 16 %) میزان انبساط حرارتی به نحو دیده گیری کاهش می یابد. هر دو انتهای میله اتصال به شکل آزاد قابل چرخش هستند. دو جور دامن وجود دارد. همین بدان مفهوم می باشد که فشار مداوم برای کمتر وزن میله اتصال و پیستون وجود دارد. پیستون نه صرفا در معرض نیروهای عمودی در هنگام احتراق قرار می گیرد ، بلکه نیروهای جانبی ناشی از تغییر و تحول مداوم زاویه میله اتصال هم در آن موءثر است. و الگوی مرسوم اینگونه پیستونهای ؛ وجود شکستگی در قسمت فوقانی پیستون است . بیش از 60 % اصطکاک درون موتور از حرکت مجموعه پیستون ناشی می شود ، بدین ترتیب این قسمت از اصلیترین بخشهای تمرکز برای بهبود عملکرد موتورها است. رینگ فشاری 70 درصد حرارت محیط احتراق را از همین قطعه به جداره سیلندر منتقل می­کند. به فضاهای میان این شیارها زمین رینگ گفته می شود. این گونه پیستون و میللنگ همپوشانی بیشتری دارند و به دور موتور را افزایش میدهند. پیستون های بزرگتر و فشار گاز عمده توان بیشتری را تأمین می کند. استفاده از سوخت بی کیفیت منجر ایجاد دوده و کربن بیشتری درمحفظه احتراق می گردد که کلیدی گذشت زمانه و تجمع همین کربن ها موجب تولید قفل حلقه و صدمه به موتور خودرو شما می شود. رینگ های پیستون در اطراف پیستون قرار می گیرند و فاصله یه خرده در بین دیواره پیستون و سیلندر تولید می کنند. در شکل انقطاع شدن همین خنك كاري پیستون بر اثر حرارت حاصل از احتراق منبسط شده و کلیدی سطح داخلي بوش تماس پیدا مي كند. در تولید بوشهای KIEK از چدن خاکستری بدون مواد بازیافتی به کارگیری شده و پس از ریخته گری به طریق اسپکتروفتومتری در دست گرفتن شده و توسط خودرو آلات پیشرفته تراش خورده و بعد با دستگاه های هونینگ، مرحله داخلی بوش به شکل Plateau Honing در آمده و آن‌گاه به کمک ابزار پیشرفته اندازه گیری، بعد ها داخلی بوش از 9 تا 12 نقطه به رخ هم زمان ساعت زده می شود، نتیجه همین کار بوش یکدست اصلی سایز هم اندازه در کل ارتفاع بوش و فارغ از دو پهنی می باشد.

این نوشته در متفرقه ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *