دسته‌ها
متفرقه

این خوراکی ها برای ریه مناسب است / ارتباط سیب با سلامت ریه

به گزارش جام جم آنلاین ، ریه در برابر این ویروس به شدت آسیب پذیر است. یک فرد اگر مشکل تنفسی هم از قبل داشته باشد که اوضاع بدتر هم می شود و خطر مرگ به شدت او را تهدید می کند. اما ریه در افراد سالم با نوع تغذیه می تواند تقویت شود. تغذیه اگر سالم باشد حتی ریه هم تحت تاثیر قرار می گیرد.

شیما دانشمندپور متخصص تغذیه در اینباره به جام جم آنلاین گفت: هیچ ماده غذایی روی ریه اثر مستقیم نمی گذارد. از طرفی هیچ ماده غذایی هم در شرایط فعلی این ویروس را از بین نمی برد. هیچ غذایی هم مانع ورود کرونا به بدن نیست اما با تمام این اوصاف می توان ریه را تقویت کرد.

این تخصص تغذیه عنوان کرد: سیستم قلبی با تغذیه سالم عملکرد بهتری خواهد داشت که این موضوع روی عملکرد ریه هم تاثیر می گذارد. در مقابل تغذیه ناسالم مانند مصرف زیاد چربی ها باعث اشکال در عملکرد سیستم قلبی می شود و ریه هم تحت تاثیر قرار می گیرد. تغذیه سالم مبتنی بر آنتی اکسیدان ها، آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی در کنار ورزش باعث تقویت عملکرد قلب می شود.

وی با تاکید فراوان بر مصرف کافی آب بیان داشت: آب به حفظ درست جریان خون برای ریه ها ضروری است. آب باعث مرطوب نگه داشتن ریه ها می شود.

دانشمندپور در پاسخ به این پرسش که چه مواد غذایی دیگر را توصیه می کند گفت: سیر و پیاز باعث کاهش التهاب ریه می شود. زنجبیل هم خاصیت ضد التهابی دارد و من مصرف آن را در هوای آلوده هم توصیه می کنم چرا که باعث زدودن آلودگی ریه می شود. در مجموع مصرف فلفل ها خوب است. آنها ضمن بهبود جریان خون باعث می شوند که با عفونت هم مبارزه شود. زردچوبه نیز بسیار خوب است. کورکومین موجود در زردچوبه سلول های سرطانی را از بین می برد. فلفل ملایم غنی از ویتامین C و کاروتنوئید و زاگسنتین نیز ماده غذایی فوق العاده دیگری است که برای عملکرد بهتر ریه توصیه می شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف سبزیجات بسیار ضروری است ادامه داد: سبزیجاتی مانند کلم باعث توقف سرطان ریه می شوند. البته این چیزی است که تحقیقات ثابت کرده و من این را نمی گویم. می دانیم که سبزیجات دارای آنتی اکسیدان های فراوانی هستند. من در کنار سبزیجات آب انار را هم توصیه می کنم. در تحقیقات مشترک با دیگران همکاران به این نتیجه رسیده ایم که آب انار رشد تومور در ریه را متوقف می کند. هویج نیز ویتامین A ، C و لیکوپن دارد و برای ریه عالی است.

وی در رابطه با اینکه چه میوه هایی برای سلامت ریه مفید است نیز یادآور شد: سیب میوه ای بسیار تاثیرگذار و عالی است. فلاونوئید موجد در سیب و ویتامین های موجود در آن عملکرد ریه را بهبود می بخشد. کسانی که سیب می خورند ریه های سالم تری هم دارند. انگور نیز مانند سیب دارای فلاونوئید است و برای ریه مفید تلقی می شود. پرتقال هم با داشتن ویتامین هایی همچون C و B6 اکسیژن رسانی به ریه را تسهیل می کنند.

این متخصص تغذیه در پایان گفت: ریه عضو آسیب پذیری است. تغذیه مناسب در کنار ورزش و البته دوری از دخانیات آن را سالم نگه می دارد.

 

 

 



Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *