توصیه‌های تغذیه‌ای، شاه‌کلید مقابله با کرونا

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، با بروز ویروس کرونا تمامی خبرگزاری‌های موثق اعلام کردند که تمامی افراد با رعایت نکردن اصول بهداشتی، به این آلودگی مبتلا می‌شوند و شانس کودکان، افراد مسن بالای ۶۵ سال، افراد با بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، ریوی و دیابت بیشتر است

گزارشی درخصوص توصیه‌های تغذیه‌ای برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و کرونا را در ادامه بخوانید:

پروتئین

استفاده از منابع پروتئین روزانه مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ و حبوبات می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در مقابل این ویروس خطرناک و کشنده مقاوم سازد.

پرهیز از مصرف غذا در رستوران‌ها

به هیچ عنوان در مراکز نامطمئن و رستوران‌ها غذا میل نکنید؛ چراکه مشخص نیست چه کسانی به تهیه این مواد غذایی می‌پردازند و ممکن است با مصرف این مواد اگر ناقل باشند شما را هم به این ویروس آلوده کنند.

مصرف روزانه سبزی و میوه تازه

مصرف روزانه سبزیجات تازه یا سالاد را همراه با آبلیمو و آب نارنج جدی بگیرید و از خوردن آن‌ها غافل نشوید. استفاده از ۳ واحد سبزی در روز و ۲ واحد میوه را جدی بگیرید.

غذا‌های چرب نخورید

در این روز‌های کرونایی به هیچ عنوان به مصرف سوسیس، کالباس و سایر غذا‌های چرب چرب و سنگین به خصوص در بیرون منزل نپردازید.

کدو حلوایی و هویج مصرف کنید

به هیچ عنوان غذا‌های نیم پز به خصوص تخم مرغ عسلی را در برنامه غذایی خود قرار ندهید و حتماً تمامی مواد غذایی را به صورت کامل بپزید تا سیستم ایمنی شما قوی شود؛ همچنین هویج و کدو حلوایی را به علت خواص آنتی اکسیدانی حتماً در برنامه خود قرار دهید و آن‌ها را به صورت کامل بپزید.

پیاز میل کنید

ویتامین C تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارد؛ بنابراین متخصصان تغذیه و رژیم درمانی توصیه می‌کنند حتماً پیاز خام را همراه غذا میل کنید.

مصرف ویتامین‌ها را جدی بگیرید

کمبود دریافت غذایی و کمبود ویتامین‌هایی مانند ویتامین C، ویتامین E و ویتامین D احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های تنفسی و کرونا را افزایش خواهد داد.

در دوره بیماری کرونا، اشتهای بیماران کاهش می‌یابد و به دلیل عدم دریافت کافی مواد مغذی، احتمال بروز سوء تغذیه پروتیین و انرژی یا کمبود ریزمغذی‌ها افزایش می‌یابد.

در دوران نقاهت، اشتها افزایش می‌یابد و این زمان بهترین فرصت برای جبران کمبود آب و الکترولیت‌ها، ویتامین ها، پروتئین و انرژی مورد نیاز بدن است.

رعایت رژیم غذایی غنی از غذا‌های گیاهی با حداقل فرآوری شامل میوه، سبزی، نان و غلات سبوس دار، حبوبات، ماهی و مرغ و مصرف کم گوشت قرمز برای تسریع در بهبودی توصیه می‌شود، کمبود خواب شبانه تاثیر منفی بر ترمیم سیستم ایمنی و تنظیم فشارخون دارد، خواب کافی و همچنین حرکات و فعالیت‌های سبک ورزشی باعث محافظت از سلول‌های ایمنی می‌شود.

[ad_2]

Source link

این نوشته در متفرقه ارسال و , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *