سوال و جواب های فنی مربوط به سیلندر اتومبیل – You Can

پس از ماشین کاری پیستون آن را طبق روال خاصی گرم و سرد می کنند و به اصطلاح روی آن عملیات گرمایی انجام می دهند تا خواص مطلوب را پیدا کند . چون اگر برق دزدی داشته باشند، تاثیر خود را روی دنده های 2 و 3 می گذارند و اتومبیل به خوبی حرکت نمی کند. موتورهای خطی شکل از تک سیلندر تا 5 سیلندر و موتورهای V شکل نیز شامل موتور های 5 ، 6 و 8 سیلندر هستند . ساختار انژکتور در شکل به طور کامل مشخص است. عرض این شکاف حلقه پیستونی توسط سازنده مشخص می شود و با قرار دادن حلقه در داخل سیلندر و اندازه گیری فاصله با یک سنج سنجنده قابل اندازه گیری است. به این ترتیب انژکتور براساس دستوری که ECU به آن میدهد در زمان مناسب و به مدت مشخص باز شده و سوخت پر فشار را به داخل مانیفولد تزریق میکند و این سوخت به همراه هوا در مرحله مکش وارد سیلندر میشود. استفاده از سوخت بی کیفیت سبب تولید دوده و کربن بیشتری درمحفظه احتراق می گردد که با گذشت زمان و تجمع این کربن ها موجب ایجاد قفل رینگ و صدمه به موتور خودرو شما می شود.

حالا به جمله اول این مقاله باز می گردیم که مکانیک با حالتی ناامیدانه به شما می گوید، رینگ چسبانده پیستون شاتون است … این پیستونها وزن کم و توان انتقال حرارت بالایی دارند. به نظر میرسد میخواهیم نقش انژکتورها را کم رنگ کنیم. داخل بدنه انژکتور، مسیر باریکی برای عبور سوخت وجود دارد که در انتها به سوراخ بسیار ریز انتهای انژکتور میرسد. پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا (تا نقطه مرگ بالا) حرکت میکند و در حالیکه هر دو سوپاپ بستهاند (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم میگردد و نسبت تراکم به ۱۵ تا ۲۰ برابر میرسد. طراحی انژکتورهای سوزنی به صورتی است که الگوی پاشش مخروطی شکل را ایجاد کنند، اما در صورت تجمع رسوبات بنزین در قسمت سوزن انژکتور، ممکن است انتقال سوخت محدود شود و الگوی پاشش ایراد پیدا کند و در نتیجه، سبب رقیق شدن ترکیب هوا و سوخت شود. به این ترتیب انژکتور میتواند در کسری از ثانیه باز شده و به سوخت پر فشار اجازه خروج بدهد و به سرعت هم بسته شود تا از خروج بیدلیل سوخت جلوگیری کند.

اینکه چگونه انژکتور میتواند میزان و زمان پاشش سوخت را کنترل کند را در ادامه بررسی خواهیم کرد اما در این زمینه انژکتور به طور کامل تابع دستوراتی است که از جانب ECU خودرو دریافت میکند. کار این رینگها کنترل پخش روغن روی دیواره سیلندر است. برای این منظور بنزین مصرف نشده از انتهای ریل سوخت و از طریق شیلنگی جداگانه بار دیگر به باک بازمیگردد تا جریان سوخت برقرار شود. برای این منظور به مجموعه سوپاپ یا سوزن انژکتور یک فنر متصل میشود که وظیفه دارد این مجموعه را به داخل بکشد تا در حالت عادی انژکتور بسته باشد. اکنون سوخت توانسته از باک خود را به داخل موتور برساند اما انژکتورها نمیتوانند بدون کنترل سوخت را وارد سیلندر کنند چرا که در غیر این صورت عملاً به طور پیوسته سوخت در حال پاشیده شدن به داخل سیلندر است در حالی که تنها در لحظهای خاص و البته به میزانی خاص سوخت باید به موتور تزریق شود. در حقیقت این انژکتورها هستند که کنترل میزان و زمان پاشش سوخت را بر عهده دارند و با فرامینی که از ECU خودرو دریافت میکنند کنترل پاشش سوخت را انجام میدهند.

از معایب پیستونهای ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم میتوان انبساط زیاد آنها اشاره کرد که پیش از این نیز به آن اشاره شد. آلومینیوم هنگام گرم شدن منبسط می­شود، و به همین جهت می­بایست رواداری کافی را برای حرکت آزادانه آن در داخل سیلندر پیش piston 91 mm بینی نمود. بنابراین بدنه زیاد گرم نمیشود و انبساط زیادی پیدا نمیکند. مورد بعدی هم که بسیار مهم است نگهداری موتور است.خیلیا هستند که موتور های پیکان را با موتور های جدید مقایسه میکنند در صورتی که موتور های xu7 یک موتور گرم کار هستند که رادیاتور تحت فشار داره و گاهی دمای مایع خنک کاری از 100 درجه سانتیگراد هم رد میشود. رینگ های فشاری توسط نیروهای حاصله از انبساط خود و همچنین توسط فشار احتراق که در زمان محترق شدن سوخت در پشت آن ها به وجود می آید منبسط شده و به دیواره داخلی سیلندر می چسبند. عمل چسبندگی این رینگها به دیواره سیلندر در حقیقت به دلیل نیرویی است که از انبساط رینگها و فشار احتراق در زمان سوختن سوخت در پشت پیستون به وجود میآید.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از پیستون کاربراتور موتور سیکلت ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

این نوشته در متفرقه ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.