5 اشتباهی که در خرید کفش کتانی مرتکب می شوید

پیدا کردن جفت کامل نباید علم موشکی باشد.

نوشته آماندا هاوکینز

22 اکتبر 2014

راهنمای خرید کفش کتانی

گتی ایماژ

چه در حال برنامه ریزی برای اولین بار 5K خود باشید و چه دوست دارید در طبیعت پیاده روی کنید، یک کفش ورزشی برای شما وجود دارد. اما روند یافتن جفت مناسب می تواند دلهره آور باشد. علاوه بر تناسب و کیفیت، بیشتر ما کفش‌هایی می‌خواهیم که ظاهر خوبی داشته باشند، به این معنی که شما واقعاً باید قبل از ورود به فروشگاه‌ها تحقیق کنید. بنابراین با چند متخصص صحبت کردیم تا متوجه شویم از چه اشتباهاتی باید اجتناب کنید.

 

1. سایز و مدل پای خود را اشتباه می خرید.

دکتر لوول ویل جونیور، DPM و رئیس مؤسسه پا و مچ پا ویل در شیکاگو می گوید: «یک اشتباه رایج این است که به شخص دیگری اجازه می دهید به شما بگوید چه کفشی برای شما مناسب است . مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که آنها را امتحان کنید، در فروشگاه قدم بزنید و به تلاش برای جفت های جدید ادامه دهید تا زمانی که چیزی را پیدا کنید که برای شما احساس خوبی داشته باشد.

 

اشتباه دیگه؟ شما کفشی می خرید که کمی خیلی تنگ است با این فکر که به مرور زمان کشیده می شود. ویل هشدار می دهد: «این معمولاً کار نمی کند. مطمئن شوید که کفش در فروشگاه به خوبی برای شما جا می شود. همچنین ممکن است پیش از موعد به یک متخصص پا مراجعه کنید تا بدانید که چه نیازهایی برای پای شما وجود دارد – آنها می توانند به شما در درک نوع کفشی که برای شما مناسب است کمک کنند.

 

2. شما فعالیت هایی را که انجام خواهید داد در نظر نمی گیرید.

داگ اسمایلی، مدیر واحد تجاری کفش دویدن میزونو می‌گوید: «تقریباً هر فعالیتی که کسی بخواهد انجام دهد، کفشی وجود دارد . چه قصد دویدن، راه رفتن یا بازی تنیس را داشته باشید، از منظر پیشگیری از آسیب، مهم است که کفشی را انتخاب کنید که مختص فعالیت باشد.

 

به علاوه، بسیاری از مردم به یکی از مهم ترین اصول اولیه فکر نمی کنند: کفی. ویل می‌گوید: «کفش‌های حمایتی باکیفیت معمولاً دارای زیره‌ای هستند که خم شدن آن تا حدودی سخت است و پاشنه کمی دارد. و اگر برای دویدن از کفش‌های کتانی روزمره استفاده می‌کنید، کف کفش‌تان خیلی سریع‌تر به خطر می‌افتد.

 

مطالب مرتبط: 3 دلیل دیگر برای ادامه راه رفتن »

 

3. شما با فروشنده ارتباط برقرار نمی کنید یا از او سوال نمی کنید.

به گفته ویل، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید قبل از ورود به فروشگاه کفش بدانید:

 

• انواع کفش‌هایی که در گذشته برای

شما مفید بوده‌اند • اینکه آیا پای شما پهن یا باریک است

• انواع مشکلات پایی که تا به حال داشته‌اید ، مانند تاول، درد قوس پا و پاشنه، بونیون یا انگشت چکشی

• اگر پاهای شما یا مچ پاها در طول روز متورم می‌شوند

• سابقه آسیب یا هر گونه درد مفصلی در مچ پا، زانو و باسن

 

دانستن اینکه آیا مشکل دارید، شما را به خریدار تحصیل کرده تری تبدیل می کند، زیرا می توانید راحت تر تشخیص دهید که کدام کفش می تواند کار کند یا نه.

 

آگهی – ادامه مطلب را در زیر بخوانید

 

 

اگر به دنبال یک کفش مخصوص پیاده روی یا دویدن هستید، اسمایلی پیشنهاد می کند یک فروشگاه تخصصی دویدن را بررسی کنید که در آن یک متخصص می تواند راه رفتن و فرم شما را هنگام دویدن زیر نظر داشته باشد. او می‌گوید: «ممکن است یک ارعاب در آنجا وجود داشته باشد، و اگرچه آنها کفش می‌فروشند، اما همه چیز به خدمات مربوط می‌شود. بخش عظیمی از افرادی که از این فروشگاه‌ها خرید می‌کنند، واکرها یا افرادی هستند که تازه دویدن را آغاز کرده‌اند و نیاز به تناسب اندام دارند.»

 

4. شما مدام برندها را تغییر می دهید.

ویل می‌گوید: «اگر برندی را پیدا کردید که برای شما کار می‌کند، از آن‌ها استفاده کنید. اکثر شرکت‌ها در نحوه تولید کفش‌های خود ثابت قدم هستند، بنابراین معمولاً می‌توانید روی فروش یک یا دو جفت آن‌ها حساب کنید که برای پای شما مناسب است. اگر طراحی به شدت تغییر نکند، در دراز مدت برای شما بهتر است همیشه برندی را که واقعاً دوست دارید خریداری کنید.

 

5. کفش های خود را به اندازه کافی تعویض نمی کنید.

ویل و اسمایلی هر دو موافق هستند – هر کسی متفاوت است و زمان نیاز به تعویض کفش از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال، یک قانون کلی خوب هم برای دوندگان و هم برای کسانی که کفش می پوشند این است که کفش های خود را بعد از 400 مایل تعویض کنند.

 

چیزهای دیگری که باید به آنها توجه کرد؟ کناره‌ها و قسمت‌های پایین کفش‌هایتان را بررسی کنید تا ببینید که آیا خمیده‌اند یا بیشتر فرسوده شده‌اند. و اگر شروع به احساس درد در پاها، پاها، زانوها، باسن یا پشت خود کردید، به این معنی است که کفش‌های ورزشی شما دیگر پشتیبانی کافی را ارائه نمی‌کنند.

این نوشته در متفرقه ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.