7 بازی فکری که شما را باهوش تر میکند

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سیمرغ، یک روزنامه انگلیسی در زمینه پزشکی طی مطالعه­ای به این نتیجه رسید که افرادی که فعالیت­های ذهنی انجام می­دهند 63 درصد کمتر از افرادی که به ندرت فعالیت­های فکری دارند درمعرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند. طبق مطالعه­ای که در دانشگاه میشیگان انجام شد، محققان دریافتند که بزرگسالانی که بازی­های فکری را به صورت روزانه به مدت چند هفته انجام می­دهند به طور چشمگیری هوششان بهتر از بقیه می­شود.

بازی­های فکری که در زیر آمده است نیز به همین منظور طراحی شده است. این بازی­های فکری که  جهت بالابردن قوه ادراک و هوش شخص است، توسط سینتیا گرین استاد گروه روان­پزشکی دانشکده پزشکی سینایی و بنیان­گذار برنامه­های بهبود بخشی و بالابرنده هوش افراد طراحی شده است.

انجام دادن بازی­های زیر، همراه با خوردن غذاهای مناسب و ورزش کردن می­تواند قدرت ذهنی و فکری شما را تا 78 درصد بالا ببرد. امتحان کنید!.

1- رنگ­ها را بنویسید

توانایی­تان را به چالش بکشانید تا تمرکز پیدا کنید. رنگ­ها را با صدای بلند بخوانید و بنویسید. این کار را تکرار کنید.

2- فقط با 7 کلمه

قوه تخیلتان را با این تست شفاهی امتحان کنید. یک داستان کوتاه بنویسید و فقط از 7 کلمه در آن استفاده کنید.

3- جهت مخالف

با انجام دادن کارهای روزمره­تان با دست مخالفتان (اگر راست دست هستید، از دست چپتان استفاده کنید) بین سلول­های مغز اتصال ایجاد کنید. اگر راست دست هستید، از دست چپتان برای کارهای روزمره مثل مسواک زدن، شانه کردن مو و خوردن استفاده کنید. حتی سعی کنید با دست چپتان بنویسید. آیا استفاده از دست مخالفتان در طول روز آسان­تر می­شود؟

4- تصاویر مورد نظر را بیابید

 

این روش به شما کمک می­کند تا مهارت جستجوی تصویری­تان را تقویت کنید. جدولی از نشانه­های مختلف تهیه کنید. برای هر کدام از این نشانه­ها 30 ثانیه وقت بگذارید، و ببینید نشانه­هایی که در بالای جدول آمده است، هر کدام چند بار در جدول تکرار شده است.

 

5- به خاطر سپردن تصاویر موجود در عکس

 

7 بازی فکری که شما را باهوش تر میکند

حافظه تصویری­تان را تمرین کنید. عکسی را به مدت 1 دقیقه ببینید. سپس عکس را از چشمتان پنهان کنید و هر آنچه در عکس دیدید و به خاطر می­آوردید را یادداشت کنید.

مثلاً بنویسید: یک پنجره بزرگ، کرکره نصب شده روی پنجره بزرگ، مبلمان سفید، دو عدد کوسن راه دار، بالش طلایی رنگ، اشیاء چوبی که روی میز قهوه موجود است، یک عدد ویولون کوچک، 3 عدد پنجره کوچک، کتابخانه، تعدادی کتاب، حباب، یک عدد گیاه کوچک روی کتابخانه، لامپ کوچکی که روی کتابخانه است، یک عدد گلدان روی کتابخانه، یک عدد کاسه روی کتابخانه، فرش کرم تیره است.

یک بار دیگر امتحان کنید، اما قبل از اینکه شروع کنید یک نفس عمیق بکشید و به عکس دقت کنید. دفعه دوم بهتر نبود؟

6- یادداشت ­برداری

خودتان را به یادداشت­برداری عادت دهید. هر زمانی که اطلاعات مهمی دریافت کردید یادداشت کنید. مثلاً موقع مراجعه به پزشک، وکیل یا هر موقعیتی که ممکن است موجب استرس و عصبانیت شما شود و باعث شود که ذهن و حافظه شما را بپوشاند. یادداشت­برداری در کار هم بسیار مهم است. چند برگه سفید را در یک فایل بگذارید و هنگام برگزاری جلساتتان از آن استفاده کنید تا نکات مهمی که درجلسه­تان مطرح شده را ثبت و ضبط کنید.

7- شمارش معکوس کنید

در اینجا یک تمرین فکری آورده شده است که به ذهنتان کمک می­کند. این سه تمرین زیر را انجام دهید.

* از 200 شروع کنید، معکوس بشمارید، و از هر شماره 5 عدد کم کنید. به عبارت دیگر با اختلاف 5 عدد شمارش معکوس کنید.

* از 150 شروع کنید، با اختلاف 7 شماره شمارش معکوس کنید. (از هر عدد، 7 شماره کم کنید و شمارش معکوس کنید.)

* از 100 شروع کنید، با اختلاف 3 شماره، شمارش معکوس کنید. (از هر عدد، 7 شماره کم کنید و شمارش معکوس کنید.)

[ad_2]

Source link

این نوشته در متفرقه ارسال و , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *