9 نشانه سوختن ” واشر سرسیلندر خودرو “

با توجه به اطلاعات بدست آمده، عواملی که موجب ایجاد خطراتی از جمله: جلوگیری از آب بندی محفظه عملیاتی و نشتی دود و گاز، سوختن واشر سرسیلندر، در سیلندر می­ شود، سفت بستن پیچ سرسیلندر و همچنین شل بستن پیچ­ های آن هستند. وجود دو منبع حرارت بسیار گرم در نزدیک یکدیگر و همچنین وجود یک راهگاه آب بسیار باریک بین دو سیلندر (حدود 3 میلیمتر) با دما 90 درجهی سانتی گراد یک اختلاف دمای بسیار آسیب زننده را سرسیلندر و متعلقات ایجاد میکند. این نتایج یافت شده می تواند شامل پایان نامه، پروژه دانشجویی، تحقیقات و مقالات دانش آموزی، طرح کسب و کار و همچنین گزارش کارآموزی دانشجویی درباره قطعه سرسیلندر باشد که می توانید از این تحقیقات و مقالات قطعه سرسیلندر در پروژه های دانش آموزی و دانشجویی خود در کلیه مقاطع تحصیلی و کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا استفاده نمائید. دور پیستونها قرار میگیرند و فاصله چند میلیمتری بین این قطعه و بوش ایجاد میکنند تا حرکت پیستون درون سرسیلندر موتور 150 سیلندر راحتتر باشد. کارتل مشکی رنگ بوده و پیچ قرمز روی آن جهت تخلیه روغن درون آن ایجاد شده است.

سرسیلندر زانتیا برای ۴۰۵ یکی از راه ها برای افزایش عدد اکتان بنزین ترکیب کردن آن با الکل است، که بسته به نوع الکل و درصد آن به میزان عدد اکتان سوخت اضافه میشود. از بحث سرمایهای شدن این بازار که اغلب افراد برای حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید خودرو میکنند و همین موضوع به افزایش تقاضا و گران شدن خودرو میانجامد بگذریم میرسیم به خودروهایی که این روزها از اسقاطی شدن به انتخاب جدی برای خرید تبدیل شدند. در ورزش موتور اسپرت در اکثر زمان های کاری، موتور در دور و بار بالایی در حال کار است و این یعنی اینکه دمای کاری موتور ها بسیار بالا است ، پس احتمال نزدیک شدن به دمای خود اشتعالی سوخت در موتور ها بالا است و لذا باید در انتخاب بنزین مناسب سرسیلندر جیلی دقت کنیم. اما ابتدا باید بررسی کنیم که چرا برای سوخت یک موتور اشتعال جرقه ای باید عدد اکتان بالا باشد، پاسخ پدیده ضربه یا کوبش (Knock) است. اما اگر عدد اکتان سوخت پایین باشد و دمای خود اشتعالی سوخت پایین باشد (به عبارت دیگر مقاومت سوخت در برابر خود اشتعالی کم باشد)، در این حالت قبل از اینکه شعله احتراق ناشی از جرقه شمع به سطح پیستون برسد، مقداری از مخلوط که هنوز سوخته نشده است و دمای آن به بالاتر از دمای خود اشتعالی رسیده مشتعل میشود و یک موج فشاری در کل سیلندر موتور ایجاد میکند، این موج فشاری در سیلندر باعث ایجاد یک صدا در موتور میشود (یکی از علت های انتخاب اسم Knock برای این پدیده همین صدا میباشد) و به اصطلاح گفته میشود که موتور Knock سرسیلندر شمع کج میزند.

سرسیلندر چدنی نیسان دمایی است که اگر دمای مخلوط هوا و سوخت از آن بالاتر برود ، بدون نیاز به جرقه شمع مخلوط مشتعل میشود، به عبارت دیگر اشتعال خود به خودی صورت میگیرد. دسترسی به تامین قطعات و تعمیرات این خودرو در بازار به سهولت و هزینه پایین امکان پذیر است. سرسیلندر از جمله قطعات مهم خودرو است که در صورت باز و بستن توسط افراد کم تجربه، ممکن است خسارات زیادی به موتور خودرو زده و باعث ایجاد هزینه های زیادی برای شما گردد. همان طور که گفته شد اگر شعله به مخلوط سوخته نشده هنوز نرسیده باشد و دمای مخلوط بالا برود خود اشتعالی رخ میدهد، اما اگر سرعت شعله به قدری بالا باشد که شعله سریعا به انتهای پیستون برسد ( یعنی زمان رسیدن شعله به سطح پیستون کمتر از میزان زمان تاخیر در اشتعال (Ignition Delay) باشد) آنگاه در این صورت مشکل Knock به وجود نمی آید. حال به ادامه بحث کوبش (Knock) در موتور اشتعال جرقه ای میپردازیم، در موتور هنگامی که پیستون رو به بالا حرکت میکند و مخلوط هوا و سوخت را متراکم میکند، فشار مخلوط افزایش میابد، بر اساس قانون گاز ها در ترمودینامیک این افزایش فشار موجب افزایش دما میشود و دمای مخلوط هوا و سوخت افزایش میابد، حال اگر این افزایش دما به حدی باشد که دمای مخلوط از دمای خود اشتعالی سوخت بالاتر برود، مخلوط هوا و سوخت قبل از اینکه شمع جرقه بزند و شعله احتراق گسترش یابد ، مشتعل شده و باعث ایجاد اختلال در عملکرد موتور میشود، در حالت عادی پیستون به سمت بالا می آید و مخلوط را متراکم میکند، چند درجه قبل از نقطه مرگ بالا شمع جرقه میزند و شعله احتراق تشکیل میشود و به سمت پیستون حرکت میکند و بدین ترتیب تمام مخلوط سوخته میشود و مرحله احتراق پایان میابد.

در این موتور به صورت استاندارد، لبهی بالایی بوش باید نسبت به لبهی بالایی بلوکه حدود 0.1 میلیمتر بالاتر باشد، تا اتصال بین واشر سرسیلندر ، سرسیلندر و نیمهی پایینی موتور در حوالی بوشهای سرسیلندر فاو سیلندر محکمتر باشد. در واقع هرچه نسبت تراکم موتور بالاتر میرود بایستی از سوختی با اکتان بالاتر استفاده کرد. سرسیلندر EF7 – موتور ملی: موتور خودرو از دو قسمت اصلی فوقانی ( سرسیلندر ) ، زیرین ( بلوک سیلندر ) تشکیل شده است.اجزا داخلی سرسیلندر کامل شامل میل سوپاپ، سوپاپ ها ( دود – هوا ) ، کورکن ( خاص سرسیلندر دوگانه سوز ) است. نحوهی چینش سوپاپها در این موتور به گونهای است که دو سوپاپ دود در سیلندرهای 2 و 3 با فاصلهی بسیار کمی نسبت به یکدیگر قرار میگیرند. البته محل قرار گیری سوپاپها در سرسیلندر نیز به شکل متناسب با سوپاپها از قبل تعبیه شده است و برای آب بندی آنها، عملیات ماشین کاری بر روی آنها انجام شده است. هنری فورد جوان در سال 1896 میلادی اوج خلاقیت خود را به نمایش می گذارد و اولین وسیله نقلیه چهارجرخ را ابداع می کند تنها 7 سال بعد این مرد بزرگ صنعت خودرو، کمپانی شخصی خود را تاسیس می کند و بدین ترتیب افسانه فورد شکل می گیرد.

سرسیلندر ایکس یو اماگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از سرسیلندر هوو دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

این نوشته در متفرقه ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *